Author Topic: ik word verslaafd?  (Read 2708 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline eyes

• Junior
  • **
ik word verslaafd?
« on: 20 08 2008, 21:01:49 »
Ik weet niet of ik dit hier moet posten.
Ik heb n moeilijke tijd achter de rug ben depressief geweest, heb psygologische hulp gehad (schrijf je t zo? :P)
Maar ik heb nu nergens meer last van..Behalve de drang naar drugs..
Ik weet van mezelf dat als ik mensen ontmoet die drugs hebben ik ze zeker zou nemen, noem het nieuwsgierigheid ik weet het niet.
Ook daarom ben ik een beetje bang voor mensen want ik weet dat ik geen drugs moet hebben.
Ik wil geen mensen om me heen, maar als ik dan weer op vrijdagavond op mijn kamer zit en bedenk dat mensen van mijn leeftijd nu uit zijn en lol hebben dan wil ik wel graag mensen om  mee uit te gaan. Maar als ik dan mensen tegen kom klap ik dicht en kan ik geen woord zeggen. Of als ze me mee uit vragen zeg ik nee terwijl ik erg graag wil..

Ik weet niet meer echt hoe ik met mensen in contact moet komen.
Natuurlijk kom ik met mensen in aanraking op school maar ik kom uit een klein dorp waar het algemeen bekend is dat ik zo saai ben enzo. Op mn werk is dat hetzelfde..

Ik vind mensen leuk als ik een doel heb om met ze over te praten.Zoals mensen aan te spreken om dit of dat te doen voor de arme kindertjes in Afrika vind ik niet erg.

Oke samengevat: in het dorp waar ik woon is het bekend dat ik saai ben dus heb ik geen vrienden. En om mijn leven spannender te maken of om erbij te horen wou ik drugs gaan gebruiken...

Nu ik het allemaal lees klinkt het zo stom en zo naief (hoe schrijf je dat ???)
Maakt niet uit of hier iemand op reageert of dat het weg word gehaald. Op dit moment vind ik het knap van mezelf dat ik hier durf te posten over mijn leven en over wat ik wil en over gedachtes waar ik me voor schaam...

naja ik moest het kwijt
kus eyes

Offline pientje

• Junior
  • **
  • Auti. Vaak alleen, zelden eenzaam.
Re: ik word verslaafd?
« Reply #1 on: 20 08 2008, 21:58:33 »
Eyes, ik vind het net als jijzelf knap van je dat je hier vertelt over je ervaringen. Ik denk dat het een stapje zou kunnen zijn op weg naar het doorbreken van je eenzaamheid.

In ieder geval wens ik je veel sterkte met alles

Offline Hendrikje

• Held
  • pluk de dag
« Reply #2 on: 21 08 2008, 07:54:44 »
Knap. dat je post eyes. Als je jezlef niet openstelt, kan een ander je ook niet helpen toch.
Ik kan wel zeggen, niemand is saai.       Ik heb  in mijn leven dan ook nog nooit een saai mens gezien of gehoord.Saai, is een realtief begrip.

Offline regenboog

• Held
« Reply #3 on: 21 08 2008, 10:31:00 »
Is ook knap van je dat je dit post, Eyes. En misschien een begin om waar je mee zit te kunnen aanpakken.

Veel sterkte.

Offline John

• Algemene moderator
  • Held
« Reply #4 on: 21 08 2008, 22:02:49 »
Hallo Eyes,

In de eerste plaats wil ik zeggen dat ik het heel knap vnd van je dat je dit hier neer durft te zetten en dat je dit met ons wilt delen.

Het klinkt misschien een beetje als een dooddoener, maar wanneer jij dat niet wilt dan wordt je ook niet verslaafd. Wanneer jij dit niet wilt dan ben je sterk genoeg om jezelf daar tegen te verzetten en ook nee te zeggen wanneer je dit aangeboden wordt. Wanneer ik je stukje zo leed wil je het inderdaad niet, ben je er ook bang voor, ik vertrouw er dan ook op dat je sterk genoeg bent om er voor te vechten dat je jezelf en je toekomst niet kapot laat maken door iets dat je alleen voor even je problemen doet vergeven. Wanneer drugs uitgewerkt zijn komen je problemen minstens zo hard, en waarschijnlijk nog sterker, terug.

Ik heb geen idee hoe oud je bent maar aangezien je het over school hebt denk ik dat je nog relatief jong bent. Het is dan ook niet niets wanneer je zo jong al te maken krijgt met een depressie, ik ben wel benieuwd naar wat de oorzaak is geweest voor deze depressie.

Ook vraag ik me zelf af hoe het komt dat je zo negatief over jezelf denkt. Waarom noem je jezelf een saai persoontje ? Ben je misschien gepest ?
Je zou wel graag willen kletsen met iemand over werkelijk interesante dingen, je noemt hierbij hulp aan kinderen in Afrika. Dit is voor mij al een teken dat je een heel warm en sociaal persoon bent. Waarom dan saai ? Ik ben erbijna van overtuigd dat je altijd bereid bent om iemand te helpen wanneer dat nodig is. Dat is toch juist een hardstikke positieve eigenschap ? Kop op meid, probeer een beetje positiever tegen jezelf aan te kijken.

Bedenk ook dat je wereldje iets groter is dan alleen het dorp waar je woont. Je schrijft dit nu op internet. Volgens mij kan dat een schitterend medium zijn om contacten te leggen en vriendschappen op te bouwen en wanneer je daar een klein beetje selectief mee om gaat en probeert wat mensen te vinden die toch nog enigszins bij je in de buurt wonen is het heel goed mogelijk om op die manier ook real live vriendschappen op te bouwen met mensen die niet beïnvloed zijn door wat er bij jou in het dorp over je gezegd wordt.

Bedenk ook dat er meer bestaat dan alleen maar dansfeesten. Uitgaan kan ook bestaan uit culturele bezigheden of genieten van de natuur. Het zal wat moeilijker zijn om mensen te vinden die dit met je willen doen maar de kans dat je daarbij in aanraking komt met drugs is nihil. Je komt er dan toch uit, je hebt plezier en het risico is nihil

Overigens, juist doordat je hier over je zorgen schrijft wil ik je zeker niet naïef noemen.
Eyes, sterkte en wanneer je behoefte hebt schrijf het dan gerust van je af.

John

Offline eyes

• Junior
  • **
« Reply #5 on: 23 08 2008, 15:12:44 »
hey

echt heel erg bedankt voor de lieve antwoorden:) dat valt me hier echt op iedereen is aardig tegen elkaar:)
Ik weet ook niet zeker hoe ik ga reageren als er aan mij drugs aan geboden worden. Ik wil het wel maar ik weet dat ik ze niet moet nemen en ben ook bang voor wat er kan gebeuren als ik ze neem..

Ik ben inderdaad nog jong,15 jaar. En de oorzaak van de depressie is mij nog niet helemaal bekent.
Ik ben niet echt gepest eigelijk meer buitengesloten geweest. Ik denk veel na maar zeg eigelijk tegen niemand waar ik over nadenk. Maar voornamelijk denk ik over het klimaat en de dieren en derde wereldlanden na. En ik snapte niet (nog steeds niet eigelijk) waarom mensen doen alsof er niks aan de hand is terwijl de hele wereld er aan gaat.

En saai.. Ik denk dat ik mezelf saai vind omdat andere kinderen van mij leeftijd me saai vinden. Ik heb het gevoel anders te zijn dan ze. Ik vind uiterlijk niet erg belangrijk. 's Morgens ben ik in 5 minuten klaar en anderen doen er een uur over. Toen ik het er met mn psygoloog over had zij ze dat ik ook anders ben geworden. Door de dingen die ik heb meegemaakt en mezelf heb aangedaan ben ik 'volwassener' geworden volgens haar.. Misschien klopt dat voor een deel. Ik vind soms kinderen van mijn leeftijd erg kinderachtig doen maar meestal voel ik me minder dan ze.

Culturele bezigheden zijn er weinig in mn dorp en anders moet je weer meteen ver weg. En natuur is er wel maar ik ken niemand van mijn leeftijd die dat leuk vind.Famillie heb ik genoeg maar ze zijn allemaal druk bezig met hun eigen leven.Als jongste moet je dan wel wat inleveren. En ik ben ook niet echt een persoon die  echt naar aandacht vraagt.

Ik vind het nog steeds moeilijk om hier neer te zetten wat ik voel enzo maar ik dwing mezelf maar omdat ik denk dat het wel goed is dat ik het doe.

kus eyes

SMF 2.0 | SMF © 2011, Simple Machines | Theme Lamartine By Fussilet