Author Topic: Veel alleen en negatief zelfbeeld  (Read 8058 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Hendrikje

• Held
  • pluk de dag
Re: Veel alleen en negatief zelfbeeld
« Reply #30 on: 23 01 2008, 22:29:44 »
Ja, idd, je moet je sterke kanten benutten, dat doet iedereen.

Offline regenboog

• Held
« Reply #31 on: 24 01 2008, 09:51:37 »
Ik denk dat iedereen in meerdere of in mindere mate hooggevoelig is. De een is weer voor iets anders gevoelig dan de ander.
Als je precies bent heeft dat weer te maken met perfectionisme. Maar volgens mij kan dat weer samenhangen met hooggevoeligheid.

Offline Hendrikje

• Held
  • pluk de dag
« Reply #32 on: 24 01 2008, 22:02:44 »
Ja, idd, de ene keer kun je meer hebben dan de andere keer toch. Ik zeg dan altijd gekscherend, mijn vaatje zit vol ;)Iedereen heeft daar last van

Offline tanman

• Volwaardig lid
« Reply #33 on: 24 01 2008, 22:37:32 »
Ja inderdaad je moet ook proberen positief te denken hoe moeilijk dat is, dat vergt wel veel energie

Offline Hendrikje

• Held
  • pluk de dag
« Reply #34 on: 25 01 2008, 09:42:41 »
Het zal op den duur,van jezelf gaan worden, als je positief gaat denken, echt waar.

Sommige mensen zijn zo zwaar op de hand, en maar klagen en zeuren, dat anderen er niet graag meer mee omgaan.

Natuurlijk heb ik ook wel eens iets, waar ik mij vreselijk druk over kan maken, dat blijft dan hangen en dan moet ik mijzelf erg aanpakken, en nu hou je op, zeg ik dan tegen mezelf, want jij kunt het niet veranderen en ik belast alleen de omgeving er mee.Vrolijk zijn en veel lachen is veel leuker en dat wil niet zeggen dat ik dan een leeghoofd ben hoor :D

Liz

• Guest
« Reply #35 on: 26 01 2008, 15:50:02 »
Tanman.....ik heb je ontmoet en jij mij ook, maar neem nu maar van mij aan dat je leuke knul bent echt waar!!!! ;)

Offline tanman

• Volwaardig lid
« Reply #36 on: 27 01 2008, 22:26:17 »
Hendrikje goede tip, heb t al wel geprobeerd maar t blijft voor mij lastig, maar ik zal het blijven proberen.

Liz dank je wel, ik denk dat ik het alleen moet inzien ;)

sanne

• Guest
« Reply #37 on: 27 01 2008, 23:05:34 »
Het is inderdaad ingewikkeld om uit te vinden, hoe je in elkaar zit. En als je een beetje weet hoe je in elkaar zit, kan je er ook rekening mee houden.
Soms is het ook handig om dingen om te schrijven over jezelf in een soort dagboek en dat later eens terug te lezen. Herken je ineens bepaalde gedragspatronen. Krijg je soms een aha moment.

Offline Hendrikje

• Held
  • pluk de dag
« Reply #38 on: 28 01 2008, 09:05:24 »
Als je je  zelf kent, kom je uit bij zelfacceptatie. Accepteren zoals je bent.(klinkt dat gemakkelijk hé, ach ) ken je sterke punten en ga dat bekrachtigen en maak er gebruik van. En jezelf niet straffen, dat je anders wilt zijn.Iedereen heeft minpuntjes hoor. Niet te streng voor jezelf zijn, zou ik zo zeggen. OOk lachen om jezelf, dat je iets stoms gedaan of gezegd hebt.

@ Tanman, steek het compliment van Liz in je zak, je bent een toffe kerel.

Vlekkie

• Guest
« Reply #39 on: 28 01 2008, 23:50:06 »
Zelfacceptatie staat bij mij gelijk aan zelfverzekerd zijn. Ik heb mij geaccepteerd zoals ik ben en niemand geef ik de macht om die acceptatie te veranderen. Mensen mogen mij vertellen dat ik er niet goed uitzie maar denk ik al snel, dan kijk je toch lekker een andere kant op.  :D

Offline tanman

• Volwaardig lid
« Reply #40 on: 30 01 2008, 18:01:39 »
Ik denk dat zelfacceptatie wel belangrijk is, ik moet nu ook meer cognitieve schema's invullen van mijn psychiater, omdat ik anders in hetzelfde blijf hangen. Als je je niet goed voelt en je doet er niks aan dan blijft t hetzelfde. Ik merk wel dat ik een beetje vooruit ben gegaan ten opzichte van paar maanden geleden. Al ben ik nog steeds erg negatief en heb veel depressieve gevoelens, ik probeer me daaraan te houden.

Offline Hendrikje

• Held
  • pluk de dag
« Reply #41 on: 30 01 2008, 18:44:43 »
KOmt het in je familie voor Tanman? De lente komt er zo weer aan hoor, heb je iets om naar uit te kijken.

zie je wel, dat je in stapjes vooruit kunt gaan, zelf zie je dat, dat zegt toch wel iets of niet

Offline regenboog

• Held
« Reply #42 on: 31 01 2008, 12:22:57 »
@Tanman, bedenk dat het in fases gaat. Ook al zie je dat je nog wel depressief bent, probeer je vast te houden aan wat je tot nu toe bereikt hebt. Als je niets doet, gebeurt er inderdaad ook niets, daar heb je gelijk in.

Offline tanman

• Volwaardig lid
« Reply #43 on: 3 02 2008, 12:37:56 »
er zijn wel familieleden die t ook hebben dus dat zou kunnen, heb er misschien wat meer aanleg voor. Ik vind t ook wel prettiger dat het nu later licht is, zeker na t werk is t prettig als het nog even licht is. Ik ben ook blij dat het de goede kant op gaat, dat geeft wel een goed gevoel :)

SMF 2.0 | SMF © 2011, Simple Machines | Theme Lamartine By Fussilet