Author Topic: sociaal isolement in amsterdam  (Read 3238 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline nina

• Nieuweling
  • *
sociaal isolement in amsterdam
« on: 26 09 2007, 10:06:24 »
hoi mensen,

ik ben laatst heel erg geholpen door een bepaalde organisatie 'vriendendiensten amsterdam'. ze zoeken een maatje voor je wat heel goed bij je past. zo kom je een beetje uit je eenzaamheid. heb even voor jullie gezocht en vond een praatje wat op een andere site staat. lees t ff, het is echt vet relekst. btje lang verhaal maar das t wel waard...

groetjes nina

Voor iedereen die in de war of bang is, zich somber of onbegrepen voelt.. ik heb
misschien een goeie tip voor jullie.

Herken jij je hierin:
- zit je op school en voel je je anders dan de rest/buitengesloten?
- heb je zelf psychiatrische problemen?
- hebben je ouders psychiatrische problemen en voel je je daar soms niet lekker bij?
- is er vroeger wat gebeurd waardoor je nog steeds in de war bent?
- heb je adhd, een vorm van autisme of borderline?
- ben je depressief (geweest) of heb je een psychose gehad?
- zit je in een dip waar je zelf niet meer uitkomt?
- ben je aan het studeren, maar weet je niet goed waar je aansluiting moet zoeken?

maar VOORAL: voel jij je vaak EENZAAM?

Speciaal voor jullie organiseert de Stichting Amsterdamse Vriendendiensten het
maatjesproject 'See You'.
De Vriendendiensten zoekt voor jou een maatje waar je mee af kan spreken en mee kan
praten. Dit kan een medejongere zijn, maar ook een volwassene. Wat jij wil! Alles
wordt afgestemd op waar jij behoefte aan hebt.

Het project is bedoeld om jongeren weer onder jongeren te brengen door samen met een
maatje regelmatig samen activiteiten te ondernemen, zoals samen studeren en naar de
bibliotheek, of gewoon lekker chillen in het park/op het terras, naar de bioscoop of
een café te gaan. Er worden thema avonden georganiseerd en andere sociale
activiteiten waar je samen met je buddy aan mee kunt doen.

Het jongerenmaatjesproject is in principe bedoeld voor jongeren van16 tot 25 jaar.
Maar jongeren onder de 16 jaar zijn zeker ook welkom.
O ja, er zijn ook twee aparte onderdelen onder hun paraplu: Sportmaatjes en
Studiemaatjes. Sportmaatjes is er voor de sportievelingen die gewoon lekker
wekelijks willen sporten met anderen. En speciaal daarvoor zijn er goedkope
sportinstuiven in elk stadsdeel waar je samen met je sportmaatje heen kunt gaan. Je
kunt natuurlijk ook besluiten om los van een club samen te gaan fietsen of zwemmen.
Studiemaatjes zijn er voor om samen te studeren (je maatje is natuurlijk ook
student), maar ook samen gezellig een film of terrasje te pakken. jaren lang op
een middelbare school, grote universiteit of hogeschool kan best heel eenzaam zijn als je bijvoorbeeld
niet uit Amsterdam komt. Studiemaatjes maken de studententijd voor mensen met
psychische klachten van eenzaamheid weer hanteerbaar.

Nou, ik hoop dat ik iemand heb kunnen helpen. Het werkt! En het is goed om eens
verder te kijken dan je normaal durft.

check ook even de site: www.vriendendiensten.nl of stuur een mail naar
info@vriendendiensten.nl ovv 'ik wil een maatje'

maxie

• Guest
Re: sociaal isolement in amsterdam
« Reply #1 on: 26 09 2007, 10:50:02 »
van harte welkom op onze site nina en bedankt dat je al meteen zo n stuk schrijft waar anderen iets aan kunnen hebben!!!!

Offline Hendrikje

• Held
  • pluk de dag
« Reply #2 on: 26 09 2007, 11:05:09 »
Nina, bedankt voor je info. Heel positief. Ik vind dat die vriendendienst goed werk verricht...vooral het samen ondernemen en over de drempel proberen te halen. Een geschikt maatje vinden....ik neem mijn petje af voor alle vrijwilligers, die anderen willen helpen om het leven wat aangenamer te maken voor anderen. Hulde aan hen. een pluim verdienen ze toch ;)

Offline See You

• Nieuweling
  • *
« Reply #3 on: 25 09 2008, 15:22:12 »
@ Maxie en Hendrikje: wat fijn dat jullie zo positief reageren op de post van Nina. Ik ben Sara van See You het jongerenproject waar Nina het over heeft. Ik weet niet of ik hier namens de organisatie iets mag posten, maar ik wil toch even zeggen dat als iemand van jullie vragen heeft naar aanleding van de post van Nina dat jullie mij altijd kunnen bellen. Natuurlijk ook als je zelf graag een maatje wilt.

mijn tel. nr is: 06 388 24 565.

Offline Hendrikje

• Held
  • pluk de dag
« Reply #4 on: 25 09 2008, 15:41:40 »
Hallo Sara.

Leuk, dat je  hier langs komt en eventuele vragen van ons wilt beantwoorden. Een goed initiatief, dat project van jullie.
John, is hier de sitebeheerder en die gaat over belsissingen, maar John een beetje kennende zal hij er geen bezwaar tegen hebben, dat je hier wat post. Wij hebben er meer aan dat iedereen de juiste hulp krijgt toch.

De meeste posters zijn hier al wat ouder en ik weet niet als je voor de ouder wordende eenzame ook een maatje hebt?

Maken er veel jongeren gebruik van jullie organisatie?

groet Hendrikje

Offline John

• Algemene moderator
  • Held
« Reply #5 on: 25 09 2008, 15:52:24 »
@ Maxie en Hendrikje: wat fijn dat jullie zo positief reageren op de post van Nina. Ik ben Sara van See You het jongerenproject waar Nina het over heeft. Ik weet niet of ik hier namens de organisatie iets mag posten, maar ik wil toch even zeggen dat als iemand van jullie vragen heeft naar aanleding van de post van Nina dat jullie mij altijd kunnen bellen. Natuurlijk ook als je zelf graag een maatje wilt.

mijn tel. nr is: 06 388 24 565.

Hallo Sara,

In de eerste plaats welkom hier.

Ik ben niet beter gewend dan dat de reacties hier overwegend positief zijn.
Uiteraard heb ik er geen moeite mee wanneer hier een informatief/inhoudelijk stukje geplaatst wordt door jullie. Ik wil dan wel verzoeken om daarvoor een nieuw onderwerp met een pakkende titel te beginnen. Ik wil het eerst even bekijken maar misschien kan er dan ook een sticky topic (blijft altijd boveneen staan) van gemaakt worden.

Succes met jullie goede werk,
John

SMF 2.0 | SMF © 2011, Simple Machines | Theme Lamartine By Fussilet