Author Topic: Eetverslaafd  (Read 4752 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sanne

• Guest
Eetverslaafd
« on: 9 05 2007, 21:16:35 »
Ik ben/ was eetverslaafd maar door vele lichamelijke klachten en allergies mag ik de meeste dingen niet meer eten. Ik voel mij soms verdrietig, alsof ik een vriend heb verloren.

Ik probeer gezonder(e) bezigheden te zoeken voor het opvullen van de leegte, die ik eerst met eten vulde maar zou ook graag met iemand over bovenstaande willen praten.

Wie herkent het gevoel na het loslaten van een verslaving?

vlinder

• Guest
Re: Eetverslaafd
« Reply #1 on: 10 05 2007, 07:15:39 »
Hoi Sanne,

Ik ben bekend met de problematiek ben zelf ook veel te zwaar geworden de afgelopen jaren.
Eten is voor mij een vriend en een troost als ik me alleen en verdrietig voel. En ik kan die vriend maar heel moeilijk loslaten.
In een betere periode kan ik dat wel eenpaar dagen volhouden maar altijd gebeurd er wel iets waardoor ik toch weer ga eten.
Ik zit verdorie tegen diabetes aan dus als ik nu kans zie om flink af te vallen dan zou ik het tij nog kunnen keren.
En toch .......pak ik het steeds weer.
Ik wil wel praten met je erover!

Maxie

• Guest
« Reply #2 on: 10 05 2007, 23:16:18 »
hallo sanne en vlinder,

ik zou graag met jullie willen praten over dit eetprobleem omdat ik er zelf ook al heel lang last van heb!!!  :'(

sanne

• Guest
« Reply #3 on: 17 05 2007, 14:58:31 »
Bij mij is ook het probleem van suikerziekte, mijn halve familie heeft het. De meeste die het hebben waren te dik. Ik heb ook al jaren een te hoge bloeddruk.
Maar omdat ik de laatste tijd erg last van hartkloppingen heb, durf ik dus niet veel te eten omdat ik dan veel meer last heb en dan niet kan slapen en paniekaanvallen heb ed.

Ben wel 10 kg. afgevallen in vier maanden maar er mag nog best 25 kilo of meer af.

Sinds kort gebruik ik medicijnen tegen angstaanvallen en depressiviteit en ik ben bang dat ik daarvan juist weer gaat aankomen.  :-\ Ook al omdat ik dan weer meer trek gaat krijgen en mijn spijsvertering werkt iets langzamer heb ik gemerkt.

Offline webmaster

• Forumbeheerder
  • Held
« Reply #4 on: 17 05 2007, 21:53:40 »
Ben wel 10 kg. afgevallen in vier maanden maar er mag nog best 25 kilo of meer af.

Ik vind het wel knap van je dat je al zoveel afgevallen bent, ga zo door.
Ik heb ook een lichte vorm van suiker maar heb echt moeite om wat gewicht kwijt te raken en mag toch ook wel 25 kg kwijt.

Sterkte,

John

Maxie

• Guest
« Reply #5 on: 18 05 2007, 00:02:13 »
ik was 25 kg afgevallen, maar door een hoop ellendige gebeurtenissen helaas weer 10 erbij gesnoept!!  :'(
wil graag weer afvallen en trots zijn op mezelf, maar t is zoooo moeilijk!!!

misschien kunnen we t samen doen en elkaar steunen??

maxie

Maxie

• Guest
« Reply #6 on: 21 05 2007, 00:41:59 »
ik heb mezelf voorgenomen om weer structuur in mijn leven te gaan brengen en wil daarom de snoep laten staan, maar de snoep is een opvulling van mijn nare gevoelens en ik ben dus heel bang om t los te laten!!!
nu word ik op mezelf teruggeworpen en dat terwijl ik totaal niet met mezelf overweg kan!!
zocht t steeds in contact met andere mensen of in de snoep dus...
heb t gevoel geen energie te hebben en kan wel huilen als ik denk dat ik dat allemaal moet missen, terwijl ik weet dat ik me er veel beter door ga voelen..
met wie mag ik hier eens over praten en missschien steun zoeken als ik t ff niet meer zie zitten ??

maxie

sanne

• Guest
« Reply #7 on: 21 05 2007, 21:14:22 »
Ik ben degene die verantwoordelijk voor de snoeppot ( om uit te delen aan de (kinderen) van de klanten) op mijn werk, dus heb ik begin van dit jaar 5 grote zakken snoep gekocht, snoep wat ik zelf niet lust.  :D

Maar nu blijkt dit snoep te hard te zijn voor kleine kinderen en dus had mijn collega een grote zak zacht snoep voor kleine kinderen meegebracht :-[ Das nou balen want dit vind ik wel lekker. Nou heb ik mezelf beloofd dat ik alleen maar één per dag mag. Maar ja.....

Maxie

• Guest
« Reply #8 on: 23 05 2007, 10:00:32 »
sanne, heb jij echt lichamelijk behoefte aan snoep of probeer je er je rotgevoelens mee weg te eten?
dat is namelijk mijn probleem en ik weet dat t niet helpt, word alleen maar dikker en ga mezelf dan nog meer haten!!
misschien is t iets voor jou om, als je vnl behoefte hebt aan zoet tenminste, tabletten te gaan slikken die de behoefte aan zoet sterk afremmen en t zo makkelijker maken om eraf te blijven?

maxie

Offline ria from holland

• Held
  • lotgenootje waar ben je?
« Reply #9 on: 24 05 2007, 00:12:07 »
Ik kan er helaas niet veel over zeggen, alleen dat ik het tegenovergestelde heb wat jullie hebben: ik val heel snel af, eet moeilijk en ben als de dood als ik weer ben afgevallen om weer die lelijke gratenbaal te worden die ik eerst was.
Door die stress eet ik weer niet, heb krampen van de zenuwen enz. :(
Het is een constant gevecht om die weegschaal omhoog te krijgen :P

muis

• Guest
« Reply #10 on: 26 05 2007, 14:30:45 »
Ja, het kan ook andersom met gewicht. Ook ik krijg mijn gewicht niet echt op peil.
Kan heel makkelijk niet eten en moet daar dus moeite voor doen, ben vegetarier en krijg dus sowieso al niet veel vetten binnen.
't Ken net, maar ff ziek of zo en ja een gratenpakhuis ;D Ik voel me wel redelijk fysiek, dus maak er maar geen probleem van.
Heb wel bloedarmoede door de 'overgang', maar daar krijg ik staalpillen voor. Vrouw van staal dus ;)

Maxie

• Guest
« Reply #11 on: 26 05 2007, 18:09:31 »
hahahahahaha, ik heb altijd al geweten dat vrouwen echt t sterke geslacht zijn!!!

maxie

muis

• Guest
« Reply #12 on: 26 05 2007, 18:20:58 »
Heee Max, das een goeie he!

sanne

• Guest
« Reply #13 on: 27 05 2007, 00:20:38 »
Ik eet als ik ergens van baal, als ik eigenlijk wil janken maar ik kan niet janken in mijn eentje. Wat ik dan eet doet er niet toe, als ik maar eet. Even zo goed eet ik drie potten augurk of een hele watermeloen of drie chocolade puddingen, een hele fles cola achter elkaar en een zak chips met als afsluiting een blikje fruit.

Tot ongeveer afgelopen november ging ik op zaterdag na werktijd een vaste route fietsen, eerst naar de griek waar ik van alles bestelde en betaalde maar die had altijd drie kwartier nodig om het zooitje klaar te maken, ondertussen ging ik naar de ah om één en ander in te slaan. Zogenaamd deed ik daar inkopen voor de hele week, ik deed wel alsof, kweet nog niet wie ik daarmee probeerde te foppen.
Dan at de hele tijd totdat ik misselijk was en daarna nog een tijdje door. De zondag daarna was ik ziek maar op maandag was ik dan wel weer in staat om te werken.

Eigenlijk deed ik door de week mijn wekelijkse boodschappen bij een andere supermarkt, maar dat waren dan echt dingen die ik dan ook over de week verspreide.
Niet echt super gezond maar gewoon, die ik ook in gewone maaltijden verwerkte.

Nu krijg ik bijna overal hartkloppingen van en omdat ik daar meer hekel aan heb, dan dat ik lol beleef aan mijn schranspartij ben ik over gestapt naar alleen gezond voedsel. nou ja, bijna alleen gezond voedsel.

Bovendien als ik nu merk dat ik zo'n bui heb, zoals afgelopen avond, ga ik zitten schrijven en vroeg of laat ontdek ik dan zelf waarom ik zo'n behoefte heb en is het eigenlijk ook gelijk een stuk minder.

Maar ik moet wel zorgen dat ik een voldoende vullende maaltijd eet 's avonds anders loop ik nog de hele avond door het huis op zoek naar eten. Niet dat ik iets kan vinden maar het houdt wel in dat nu de behoefte nog niet weg is.

En nu maar hopen dat ik die hartkloppingen niet heb zolang ik normaal blijf eten en weer terug krijg als ik daarmee stop. Misschien val ik dan nog een kilootje of 20 af en blijft het er ook af.

Maxie

• Guest
« Reply #14 on: 27 05 2007, 01:19:07 »
wat rot voor je sanne!!
ik herken t echt, heb zelf ook heel veel behoefte om te eten als ik me rot voel terwijl ik weet dat t niet helpt en ik er juist nog beroerder van word!!
wat is dat toch voor stemmetje in ons hoofd dat dan zegt dat we MOETEN eten??

maxie